Translate

mandag den 10. februar 2014

TILBAGESKRIDT I PÆDAGOGISKE METODER ANNO 2014

Pædagogisk metode i dagens Danmark.
Læste i en lokal avis i Tårnby en mors klage over sin søn på årets koldeste dag, blev sendt ud på 1½ time stroppetur pga. glemt gymnastiktøj. Normal procedure siger skolen.
Drengen på 10 år der går i 4 klasse på Korsvejens skole blev sendt ud i bidende kold  frostvejr med blyant og en blok så han kan sætte en streg for hver runde. Moderen klager og skolelederen svarer og bekræfter overfor avisen at sanktionen har været brugt de sidste par år, og afviser der er tale om  afstraffelse. Man bruger denne metode udfra devisen hellere lidt bevægelse end slet ingen. og kalder sagen en storm i et glas vand og forklarer overfor skolechefen at i perioder med voldsom kulde har eleverne siddet i forkontoret!! og når det ikke skete med Casper, var det nok fordi medarbejderen på kontoret ikke nødvendigvis kender til eller har bemyndigelse til at dispensere. Skolechefen siger at klagen vil køre som en personalesag.Endvidere hedder det i artiklen, om metoden er sanktioneret af skolebestyrelsen og står skoleledelsen frit af bruge.
Ovenstående  er udpluk fra artiklen. Jeg tænker, kan det virkelig være rigtig at sådanne metoder bruges som pædagogisk middel? Er det ikke et total tilbageskridt og har erstattet de  afstraffelses metoder der var som nu er forbudt. Og så hel ærligt, glemt gymnastik tøj, 10 år , kunne knægten så ikke bare ha gjort gymnastik i strømpesokker og så sit almindelige tøj. JEG FORSTÅR DET IKKE  og det burde tages op højere sted

Ingen kommentarer:

Send en kommentar